Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
berita

14 JANUARI 2023 – SPM – BLOGGER PENDIDIKAN MENDEPANI CABARAN DUNIA PENDIDIKAN DIGITAL DI MALAYSIA

 


Assalamualaikum w.b.t dan Salam mesra


Alhamdulillah hari ini mendapat ruang dan peluang berkongsi kisah berkaitan Akademi Youtuber dengan Pn. Hanie Hamid dan seluruh warga Malaysia melalui satu slot perkongsian bersama Selamat Pagi Malaysia ( Nadi Seri Pagi ). 


Di sini saya berpeluang menceritakan bagaimana permulaan tercetus idea untuk menubuhkan Akademi Youtuber pada 2 julai 2020 yang lalu. Modul Google Classroom menjadi modul pertama yang dihasilkan dengan kerjasama Kelab Guru Malaysia (Facebook) dan eDidik Malaysia pada ketika itu telah berjaya menghimpunkan 9 orang guru pencetus kepada lengkapnya 213 video tutorial berkaitan Google Classroom. Hasil daripada usaha gigih ini telah berjaya dimanfaatkan lebih 23,000 orang guru di Malaysia. Menjadi satu fenomena ketika itu sehingga menarik perhatian Marc Woo (Country Head Google Malaysia) menyentuh tentang 'Fenomena Indah' ini di dalam ucapannya.


Ramai guru telah mahir menggunakan Google Classroom namun guru-guru mendapati dalam sesi Pembelajaran dan Pemudahcaraan secara dalam talian tidak lengkap tanpa video, maka sesi tersebut perlu nilai tambah tersebut untuk keperluan para pelajar......... BACA SELANJUTNYA.



Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama