Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
VLOG

PEMERGIAN YANG DICEMBURUI (ADIBAH NOOR) #adibahnoor #channelcikgujamalee




Adibah Noor Mohamed Omar (3 September 1970 – 18 Jun 2022) merupakan seorang pelakon dan penyanyi Malaysia. Beliau pernah menjadi guru Bahasa Inggeris selama dua tahun di sebuah sekolah di Petaling Jaya. Adibah juga merupakan duta pusat beli belah / Pasaraya The Store (Malaysia). Beliau telah meninggal dunia pada 18 Jun 2022.

Dilahirkan di Kuala Lumpur, Adibah merupakan guru Bahasa Inggeris sebagai lulusan Bahasa Kedua dari Universiti Kebangsaan Malaysia. Pertandingan nyanyian pertamanya ialah dalam pertunjukan bakat yang dipanggil Suara 90-an Nescafe di mana beliau mendapat tempat pertama pada tahun 1994.

Beliau meninggal dunia pada 7.45 petang 18 Jun 2022 di Hospital Gleneagles, Kuala Lumpur akibat kanser ovari tahap 4. Berita kematian beliau dimaklumkan oleh Datin Emylia Rosnaida menerusi laman Facebook. Adibah Noor menjadi peserta Gegar Vaganza kelima yang kembali ke Rahmatullah selepas Nassier Wahab pada tahun 2019, Maya Matahari pada tahun 2020, Siti Sarah dan Gmie Screen pada tahun 2021.





Pautan Video:

https://www.youtube.com/watch?v=IrAQ76px6jU&t=29s


Pautan Channel:

https://www.youtube.com/CikguJaMaLee

Yu. Jamalee

https://www.youtube.com/CikguJaMaLee

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama