Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

BAHASA MELAYU TAHUN 1 | TEMA 5 | UNIT 14| TANDA BACA OLEH CIKGU HASYAH #akademiyoutuber

Untuk video PdPc kali ini, murid-murid akan dapat mengesan kesalahan tanda pada maklumat yang diberi. Penerangan dan latihan yang diberi diambil dalam buku Teks Bahasa Melayu Tahun 1 dan buku aktiviti Jilid 2 Tahun 1. Murid-murid boleh membuat latihan tersebut semasa menonton video ini. Ibu bapa juga boleh menonton video ini sebagai rujukan untuk mengajar anak-anak di rumah. 



Selain daripada itu, murid-murid juga akan dapat melancarkan bacaan kerana mereka perlu membaca maklumat yang diberi untuk mencari kesalahan ejaan. Murid-murid juga akan dapat mengenali tanda noktah dan tanda koma dalam tajuk ini. Oleh itu, Channel Cikgu Hasyah mengambil inisiatif untuk menghasilkan video pembelajaran berkaitan tajuk ini untuk memberikan kefahaman yang cepat dan menyeronokkan kepada murid-murid.



Kaedah ansur maju akan diaplikasikan untuk memberi peluang kepada murid-murid yang masih belum menguasai kemahiran membaca dengan baik. Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda semua. Mohon tular-tularkan dan sebar-sebarkan  untuk memberi manfaat kepada semua. Belajar boleh di mana-mana sahaja bukan terhad di sekolah. Pastikan anak-anak kita tidak ketinggalan.



PAUTAN VIDEO : https://www.youtube.com/watch?v=Fegl1USwx4U&t=1s 

NAMA GURU : CIKGU HASYAH

SEKOLAH : SK ANGKATAN TENTERA, JOHOR BAHRU

SALURAN YOUTUBE :  https://www.youtube.com/c/CikguHasyah

Yu. Cikgu Eedarahim

https://www.youtube.com/CikguEedarahim_752

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama