Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
Tutorial

TUTORIAL MENGGUNAKAN TELEGRAM DALAM PDPR MUDAH DAN RINGAN OLEH CIKGU JUMRAH

Dalam tutorial kali ini, Cikgu Jumrah menunjukkan bagaimana cikgu-cikgu khususnya menggunakan fitur terbaru dalam aplikasi Telegram untuk menjalankan PDPR iaitu membuat sesi pengajaran bersemuka menggunakan panggilan telefon dan juga melalui panggilan suara.





Apa yang menarik dengan fitur yang terbaru ini ialah ianya lebih ringan berbanding penggunaan Google Meet. Fitur terbaru ini membolehkan guru berkongsi paparan atau slaid pengajaran dengan murid seperti medium pengajaran yang lain seperti Google Meet dan Zoom. Walaubagaimanapun, fitur ini hanya memperuntukkan bilangan seramai 30 orang murid sahaja yang boleh melihat paparan tersebut walaupun bilangan yang boleh mendengar panggilan suara guru lebih ramai. Di fahamkan, pihak Telegram akan meningkatkan lagi fitur ini supaya lebih ramai murid yang dapat melihat paparan tersebut.



Tutorial kali ini membantu guru bagaimana memulakan dan menggunakan fitur terkini daripada Telegram ini. Cikgu Jumrah mengharapkan tutorial ini membantu guru dan menjadi panduan untuk menggunakan pelbagai medium untuk mendidik anak bangsa kita, Semoga bermanfaat. Sekiranya suka dengan perkongsian ini, klik LIKE dan tinggalkan komen sebagai tanda sokongan anda. Jangan lupa subscribe channel Cikgu Jumrah... Terima kasih....

📌 LINK VIDEO 👇

https://www.youtube.com/watch?v=W-0XrPPF4cY







📌 LINK CHANNEL  👇

https://www.youtube.com/c/CikguJumrah


📌 KOLEKSI VIDEO TUTORIAL CIKGU JUMRAH  👇

https://youtube.com/playlist?list=PLBPFYF2lBRC13I9TUZWQDwV4gnVGTt81n


Yu. Yuhanisah

https://www.youtube.com/c/CikguYuhanisah

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama