Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

KISAH SANG KERA | PERIBAHASA | BM SJK TAHUN 4 | TEMA 6: UNIT 17 | SP: 4.1.1 | BAHAGIAN 2 | OLEH CIK…

 


Perkongsian video PdPc BM Tahun 4 SJK ini merupakan perkongsian mengikut tema dan tajuk di dalam buku teks halaman 110. Namun, Bahagian 2 ini membincangkan tentang maksud peribahasa dan contoh-contoh ayat sahaja.



Kemahiran yang diketengahkan dalam pengajaran kali ini ialah mengujarkan dialog yang mempunyai peribahasa. Pada peringkat awal, murid diminta mengenal pasti peribahasa yang terdapat dalam dialog dan berbincang bersama guru. Kemudian, murid diminta untuk mengujar dialog yang mempunyai peribahasa dengan sebutan yang betul. Seterusnya, aktiviti menjawab soalan latihan yang diberikan sebagai pengukuhan terhadap pembelajaran tersebut iaitu dengan mencari maksud peribahasa dan contoh ayat agar murid lebih memahami akan peribahasa yang telah dibaca. 



Oleh itu, video ini diterbitkan agar murid-murid dapat mencari makna peribahasa yang terdapat pada buku teks halaman 110 ini. Semoga perkongsian ini dapat membantu guru-guru dalam sesi PdPR dan murid-murid juga agar lebih memahami pembelajaran kali ini. Jangan lupa ketik butang "subscribe" Channel Cikgu Lauraleonny Share sebagai tanda sokongan anda. Terima kasih.



PAUTAN VIDEO :

https://www.youtube.com/watch?v=RpzC5qJGTv8&t=9s




NAMA GURU :

CIKGU LAURALEONNY SHARE

SEKOLAH : SJKC CHI WEN, WILAYAH PERSEKUTUAN LABUAN

SALURAN YOUTUBE :

http://www.youtube.com/c/LauraleonnyShare

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama