Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

BAGAI AUR DENGAN TEBING l BM SK TAHUN 6 l TEMA 7, UNIT 21 OLEH CIKGU AZLINALYN


 

Kali ini saya ingin berkongsi video yang mengikut tema dan tajuk di dalam buku teks. Video ini merujuk buku teks Bahasa Melayu Tahun 6 di halaman 119. Semoga dengan video ini boleh membantu guru-guru dalam menjalankan sesi PdPR.

TEMA 7 : Indahnya Warisan Kita UNIT 21 : Bagai Aur dengan Tebing KEMAHIRAN : Mendengar dan Bertutur SP: 1.4.3 Berbual tentang sesuatu perkara menggunakan kata ganti nama yang sesuai dengan betul secara bertatasusila.
Isi pelajaran dalam tajuk ini berdasarkan kemahiran mendengar dan bertutur . Aktiviti ini memfokuskan murid agar mendengar bacaan guru. Selain itu, aktiviti dalam video ini juga menyentuh tentang cara membina ayat menggunakan kata ganti nama.

Murid perlu membina ayat untuk melengkapkan dialog berdasarkan maklumat yang diberikan dalam buku teks di halaman 119. Melalui video ini secara tidak langsung, murid dapat memahami dan membina ayat menggunakan kata ganti nama dengan betul. Semoga perkongsian ini memberi manfaat kepada para guru dan murid-murid.
Sebagai tanda sokongan anda, sudilah kiranya anda menekan butang "Likes", "comment" dan "subscribe" Channel Cikgu AzlinaLyn . Terima kasih.🌹🌹
PAUTAN VIDEO https://www.youtube.com/watch?v=kiBNVBzbw3U


Link Latihan kata ganti nama:
https://quizizz.com/join?gc=46815910 NAMA GURU : CIKGU AZLINALYN SEKOLAH : SK TAMAN CUEPACS , SELANGOR. SALURAN YOUTUBE : https://www.youtube.com/c/CikguAzlinalyn
Yu. Jamalee

https://www.youtube.com/CikguJaMaLee

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama