Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

PENDIDIKAN KESIHATAN TAHUN 5 SK| UNIT 11: KEKELUARGAAN| TAJUK: PENDERAAN DALAM KELUARGA OLEH CIKG…

Video Pendidikan Kesihatan Tahun 5 SK ini merupakan perkongsian mengikut tema dan tajuk di dalam buku teks. Topik dalam video ini merujuk dalam buku teks  halaman 84 & 85.Isi pelajaran dalam tajuk ini berdasarkan unit 11 iaitu mengenai Kekeluargaani. Tajuk yang akan dipelajari pula iaitu Penderaan Dalam Keluarga.



Isi pelajaran dalam tajuk ini berdasarkan unit 11 iaitu mengenai Kekeluargaan. Tajuk yang akan dipelajari pula iaitu Penderaan Dalam Keluarga. 

Penderaan dalam kalangan keluarga sering berlaku sekarang ini. Penderaan boleh berlaku secara fizikal, mental dan emosi. Penderaan bukan satu tingkah laku semula jadi kerana kebanyakannya dipelajari sama ada daripada contoh suri teladan yang berlaku dalam keluarga sendiri atau pengalaman didera, terutama ketika kecil. 

Apabila didera kanak-kanak boleh melaporkan kepada ibu bapa, mealapor kepada jiran jika ibu bapa yang melakukan penderaan, melaporkan kepada guru atau mealporkan kepada pihak berkuasa seperti pihak polis atau pegawai di Jabatan Kebajikan Masyarakat. Selain itu kanak-kanak boleh menghubungi Talian Nur atau Talian Kasih untuk melaporkan kes penderaan yang berlaku. 

Semoga perkongsian ini dapat membantu guru-guru dalam sesi PdPR. SHARE dan SUBSCRIBE Channel Cikgu Yattey Nawi untuk mendapatkan video-video PdPC yang  lebih menarik. 

Jutaan terima kasih diucapak atas sokongan anda.



PAUTAN VIDEO:

https://www.youtube.com/watch?v=Sa6T-TN07Wk





LATIHAN: 

Klik link di bawah untuk menjawab tugasan hari ini.

Google form.

https://forms.gle/wk6uXfTWbkhqinLy7


NAMA GURU : CIKGU YATTEY NAWI

SEKOLAH : SEKOLAH KEBANGSAAN CHENEH BARU,

KEMAMAN, TERENGGANU.


LINK CHANNEL : 

https://www.youtube.com/c/CikguYattey

Yu. Jamalee

https://www.youtube.com/CikguJaMaLee

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama