Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

BAHASA MELAYU TAHUN 1 | TEMA 2 | UNIT 6 : BUKU SEGALANYA | SP : 5.1.1 MEMAHAMI, MENGENALPASTI DAN …

 


Terdapat pelbagai golongan kata yang akan dipelajari oleh murid-murid Tahun 1. Antaranya ialah Kata Nama Am, Kata Nama Khas, Kata Ganti Nama Diri dan pelbagai lagi. Golongan kata ini penting sebagai asas untuk murid-murid membina ayat mudah. Setiap golongan kata ini perlu dikenal pasti, difahami dengan baik. Baik daripada segi maksudnya mahupun penggunaannya di dalam ayat. Untuk memastikan murid-murid dapat menguasai golongan kata ini dengan baik, latih tubi amatlah perlu. Murid-murid juga perlu rajin membaca apa sahaja ayat dan petikan mudah.

Pada kali ini, murid-murid akan mempelajari Penjodoh Bilangan. Oleh itu, Channel Cikgu Hasyah mengambil inisiatif untuk menghasilkan video pembelajaran berkaitan tajuk ini untuk memberikan kefahaman yang cepat dan menyeronokkan kepada murid-murid. Murid-murid akan diberi penerangan tentang maksud Penjodoh Bilangan, jenis-jenis Penjodoh Bilangan dan membina ayat mudah berdasarkan Penjodoh Bilangan yang diberi serta mengetahui penggunaan Penjodoh Bilangan di dalam sesuatu ayat. Kaedah ansur maju akan diaplikasikan untuk memberi peluang kepada murid-murid untuk memahami golongan kata Penjodoh Bilangan dengan baik. Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda semua.

Jangan lupa untuk LIKE, SHARE dan SUBSCRIBE . Semoga manfaat yang diperolehi daripada video ini dapat dinikmati bersama.

PAUTAN VIDEO :

https://www.youtube.com/watch?v=FlCHdHbSoMs


NAMA GURU :

CIKGU HASYAH

SEKOLAH :

SK ANGKATAN TENTERA, JOHOR BAHRU

SALURAN YOUTUBE :

https://www.youtube.com/c/CikguHasyah

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama