Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

1 HARI 1 PERKONGSIAN CIKGU LINNZACK | 8 PERIBAHASA TENTANG KATAK #linnzack


 


1 Hari 1 Perkongsian LinnZack #linnzack adalah satu slot di mana Cikgu LinnZack akan berkongsi pelbagai genre video yang sesuai untuk tontonan umam khususnya buat murid-murid sekolah rendah.Slot ini secara amnya akan memaparkan video PdPC sekolah rendah dan tutorial mudah khas untuk warga pendidik yang aktif menggunakan media sosial sebagai pemudahcara dalam pembelajaran dan pengajaran.

    Apakah yang menarik dalam 1 Hari 1 Perkongsian Cikgu Linnzack pada kali ini?Kali ini Cikgu LinnZack akan kongsikan tentang peribahasa.Peribahasa ialah ayat atau susunan kata yang mempunyai maksud tertentu yang biasanya merujuk kepada maksud berkias, berlapik atau tersirat.

     Katak? Haiwan berwarna hijau ,melompat, berkaki renang, berkulit licin, dan tidak berekor. Tahukah anda selain "seperti katak dalam tempurung" ada beberapa peribahasa lagi yang menggunakan katak?Di sini Cikgu LinnZack akan kongsikan peribahasa yang jarang-jarang kita dengar dan ada kaitannya dengan haiwan bernama katak.Jom kita belajar bersama-sama.


       8 peribahasa tentang katak.Maksud berserta contoh ayat disediakan. Moga bermanfaat . :-)


Youtube Channel Cikgu LinnZack

www.youtube.com/c/LinnZack

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama