Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

1 HARI 1 KATA-KATA BIJAK EDISI KHAS #1


Kata-kata Bijak oleh Cikgu Jamalee kembali lagi... Kini dengan cara yang berbeza. Agak lama dan ada unsur kecindan yang mungkin mampu menggeletek jiwa anda. Jika tidak mampu menggeletek jangan marah ya. #Sayacuba #brocunba #cikgucuba

    Kadang kita perlukan masa untuk motivasikan diri. Bulan Ramadan bulan yang mulia. Apa kata di bulan yang mulia ini kita motivasikan diri untuk sentiasa positif dan buang segala yang negatif. Dalam masa sama juga kita dapat berbahagi pahala untuk memotivasikan orang lain.

    Kata-kata bijak atau kata hikmat atau mutiara kata merupakan ungkapan yang mempunyai makna yang dapat memberi pengajaran, teladan,kesedaran, dan peringatan kepada kita. Lazimnya, kata-kata hikmat adalah ringkas tetapi mempunyai pengertian yang mendalam dan dapat dijadikan panduan dalam kehidupan harian. Kata-kata bijak biasanya mempunyai maksud yang tersirat.

    Kata-kata bijak dipetik daripada kitab-kitab suci, kata-kata dan pendapat tokoh, negarawan, cendekiawan, dan sasterawan yang bijak pandai. Biasanya, kata-kata bijak digunakan sebagai cogan kata atau kiasan dalam pertuturan dan penulisan.

#1HARI1KATAKATABIJAKEDISIKHAS #1HARI1KATAKATABIJAK #KATAKATABIJAK #CHANNELCIKGUJAMALEE #AKADEMIYOUTUBER

PAUTAN VIDEO : https://youtu.be/ZCmBRVdirzk NAMA GURU : CIKGU JAMALEE SEKOLAH : SK TEMIN, SG.SIPUT, PERAK SALURAN YOUTUBE : https://www.youtube.com/CikguJaMaLee

Yu. Jamalee

https://www.youtube.com/CikguJaMaLee

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama