Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

1 Hari 1 Ciri | Kelainan Upaya Autistik | Tunjukkan keinginan dengan tangan orang dewasa #11

 Bismillah


Setiap manusia tiada yang sama, berbeza dan unik. Tiada yang dapat menghakimi dengan tepat namun boleh berkongsi memberikan pandangan mengikut kepakaran masing-masing. Raikan kepelbagaian makhluk ciptaan Allah dengan memahami setiap kelainan. Kepelbagaian ini merupakan tumpuan pencipta kita kepada usaha masing-masing meningkatkan diri sendiri disisi taqwa kita kepadaNya. Kita tidak semestinya mempunyai semua semua ciri untuk disahkan sebagai insan kelainan upaya. Terdapat dignosis lain juga yang perlu untuk dipertimbangkan. Oleh itu, amat disarankan jika anak yang disyaki mempunyai ciri ini dibawa berjumpa doktor agar pemeriksaan lanjut dapat dilaksanakan. Jika isu merbahaya yang dihadapi, anak-anak ini perlu diberi pendedahan, pengulangan dan peneguhan agar nyawa dan masalah tidak menjadi ancaman bagi dirinya atau insan sekelilingnya. Autistik:

#11 Tunjukkan keinginan dengan tangan orang dewasa (shows needs by using an adult hands) Video ini secara santai memberi penjelasan tentang ciri autistik iaitu kekerapan anak meminta untuk menggunakan tangan orang dewasa untuk mendapatkan keinginannya.

LINK VIDEO : https://www.youtube.com/watch?v=tXg1gRW0LPQ

#Channelterbitvideoberkala​ #1hari1ciri ✅ Memberi ⭐⭐⭐⭐⭐, maklum balas, cadangan atau komen membina http://gg.gg/votePENDIDIKAN-KHAS ✅ Koleksi Tuisyen LIVE Percuma PENDIDIKAN KHAS BERMASALAH PEMBELAJARAN http://gg.gg/LIVEpendidikanKHAS ✅ Koleksi VIDEO PDPC PENDIDIKAN KHAS MASALAH PEMBELAJARAN: https://bit.ly/36NBFHC MASALAH PENDENGARAN: https://bit.ly/33L0Adf

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama