Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
Tutorial

Mencari Web Camera yang berkualiti untuk PdPR? Meet atau youtube?

 

Webcam merupakan satu keperluan untuk guru-guru menjalankan sesi Pengajaran dan Pembelajaran Di Rumah (PdPR). Terdapat banyak Webcam yang berada di pasaran dengan kualiti yang berbeza. Pada kali ini saya ingin mencadangkan Webcam yang paling sesuai untuk kegunaan guru-guru sama ada untuk kegunaan di youtube mahupun di google meet. 

Walaupun terdapat banyak Webcam di pasaran dengan harga yang mampu milik, saya mencadangkan Webcam ini berdasarkan pengalaman menggunakan dari jenama lain yang memiliki perbezaan yang amat ketara. Diantara perbezaan yang paling ketara ialah dari aspek warna dan kejelasan gambar. Penggunaan cahaya juga diperlukan untuk Webcam yang tidak jelas dalam keadaan kurang cahaya. 

Dapatkan yang dicadangkan, walaupun bernilai tinggi namun kualitinya tiada tandingan. Kesihatan mata lebih berharga dari wang ringgit kerana sehingga kini saya tidak lagi perlukan cahaya tambahan semasa bersiaran langsung. Cukup sekadar menggunakan Webcam yang dicadangkan ini. 

Terima Kasih. 

Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama