Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
featured

🔴 [LIVE] BIMBINGAN DAN KAUNSELING, INTRINSIC MOTIVATION OLEH CIKGU ANOM HAWA #03 #TUISYENPERCUMA



Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Motivasi  adalah satu elemen penting yang menjadi penggerak kepada setiap tingkah laku anda. Itulah yang menyebabkan anda bertindak untuk mendapatkan segelas air untuk mengurangkan dahaga. Motivasi melibatkan kekuatan biologi, emosi, sosial dan kognitif yang mengaktifkan tingkah laku anda.

Untuk pengetahuan anda, terdapat 2 jenis motivasi dalam kehidupan, iaitu Motivasi Ekstrinsik dan Motivasi Intrinsik. Yang manakah lebih berkesan dalam kehidupan anda?

Saya Cikgu Anom Hawa, seorang guru bimbingan dan kaunseling berbesar hati ingin berkongsi jenis-jenis motivasi dan pelajari apakah tips yang boleh dilakukan untuk meningkatkan tahap motivasi diri.

Ayuh, usah lepaskan peluang untuk pelajari dan fahami motivasi diri dengan lebih optimum demi kesejahteraan hidup yang lebih bermakna.

Pautan video berkaitan perkongsian ini boleh dilayari melalui link berikut:
Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama