Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

PDPC | Bumi sebagai sfera - Latitud Tingkatan 5 oleh Cikgu SKKumar



Video ini menerangkan Latitud bagi Bab 9 Bumi sebagai sfera matematik tingkatan 5. Video ini dihasilkan diatas inisiatif khas eDidik Malaysia dan Kelab Guru Malaysia untuk membentuk komuniti Youtuber dari kalangna guru-guru bagi menyumbang video menarik dalam pelantar perkngsian Youtube di Malaysia.

Video ini memberi penjelasan tentang istilah selarian latitud dan khatulistiwa. Saya Cikgu SKKumar akan membantu anda untuk melakar dan melabel suatu selarian latitud. Anda akan juga dapat belajar cara untuk menyatakan suatu selarian latitud yang diberikan.

 

Setelah menonton video ini, anda dapat menjawab beberapa soalan popular soalan matematik SPM kertas 1 bab bumi sebagai sfera. Terima kasih kerana berkunjung ke ruangan ini, untuk maklumat lanjut berkaitan video ini anda dialu-alukan untuk menonton melalui pautan berikut:

 

https://youtu.be/wEgG4x2bDIw

Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama