Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
LIVE

🔴 [LIVE] SEMBANG TVET CREW: INSTITUSI ILP #03 #AKADEMIYOUTUBER

 


Institut Latihan Perindustrian salah sebuah institut latihan kemahiran di bawah kelolaan Jabatan Tenaga Manusia (JTM), Kementerian Sumber Manusia. Institut yang pertama ditubuhkan ialah pada tahun 1964 iaitu ILPKL. Ia ditubuhkan oleh kerajaan bagi mengendalikan latihan vokasional secara formal. Bermula dari sebuah pusat latihan kecil yang menjalankan kursus-kursus perantisan dalam beberapa bidang ketukangan tertentu seperti elektrikal, jurugegas, percetakan dan pertukangan kayu, ianya telah berkembang dengan pesatnya untuk menjadi salah sebuah institut latihan kemahiran awam yang terbesar.

Bagi merealisasikan Wawasan 2020, negara perlulah mengembangkan kepakaran dalam industri sedia ada serta melahirkan pakar dalam pelbagai sektor. Kini institut ini menyediakan pelbagai progam latihan teknikal bagi memenuhi permintaan tenaga pekerja mahir negara. Dengan kelengkapan moden dan terkini serta pengajar-pengajar yang mahir dan berpengalaman, institut ini telah berjaya mengorak langkah mengekalkan ciri-ciri latihan kemahiran / vokasional yang ulung.

Graduan dari institusi ini dipelengkapkan dengan pengetahuan, kemahiran dan keyakinan untuk merebut peluang pekerjaan di dalam sektor perindustrian. Pengiktirafan kelayakan serta pengalaman yang diperolehi semasa latihan juga telah membantu mereka untuk meneruskan pengajian di peringakat yang lebih tinggi di Institut Latihan Tinggi JTM seperti JMTI, ADTEC dan juga lain-lain institusi pengajian tinggi di negara ini.

Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan segmen khas Sembang TVET Crew yang akan bersiaran pada minggu ini: 


Tajuk: Institusi ILP

Tarikh: 13 Januari 2023

Hari: Jumaat

Masa: 9.30 malam




JOIN LINK KELAS ✅


https://www.youtube.com/watch?v=4DWj2haAhlI



LINK PLAYLIST ✅


https://youtube.com/playlist?list=PLfycRklFKVpUfTFTADndshaDh2m9seKpY



Inisiatif :

www.akademiyoutuber.com

-EDIDIK MALAYSIA

-KELAB GURU MALAYSIA


Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama