Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
khas

🔴 [LIVE] WACANA ILMIAH AKADEMI YOUTUBER : MOTIVASI W.O.W #40 “DESTINI ANAK BANGSA : PROGRAM PRA …




 

Menjadi mahasiswa universiti sememangnya merupakan impian para pelajar, lebih-lebih lagi setelah menamatkan pengajian di peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Namun, tidak semua daripada mereka mampu menjadikan impian ini satu realiti atas pelbagai faktor terutamanya kemiskinan/ kelayakan yang rendah dan sebagainya.

Oleh itu, UiTM komited ingin membantu mereka demi membela nasib diri dan keluarga melalui peningkatan taraf pendidikan iaitu menawarkan tempat untuk mengikuti pengajian di bawah program Mengubah Destini Anak Bangsa (MDAB) di semua cawangan UiTM menerusi dua program iaitu Pra Diploma Perdagangan dan Pra Diploma Sains. Penubuhan program MDAB ini adalah bertujuan untuk memberi peluang pendidikan kepada anak-anak miskin Melayu dan Bumiputera di bandar dan luar bandar yang berpendapatan (gaji kasar) ibu dan bapa kurang dari RM 4,000 SEBULAN.

Apa yang bagusnya program pra-diploma ini?. Jika anda terpilih, anda akan melanjutkan pengajian dalam program Pra perdagangan iaitu selama 1 semester dan pra diploma sains 2 semester. Tamat pengajian, pelajar yang mendapat keputusan yang baik berpeluang untuk diserap terus ke semester kedua, program diploma sepenuh masa di UiTM.

Program Pra Pengajian Tinggi PPT ditawarkan kepada lepasan SPM 2016 hingga 2020 yg berminat untuk mengikuti pgm pendidikan tinggi di UiTM. Program PPT adalah program foundation utk menyambung pengajian ke Diploma UiTM. Jom ikuti perkongsian berkaitan Program Pra Pengajian Tinggi UiTM pada ketetapan berikut:

TARIKH : 08 OKTOBER 2021

HARI : JUMAAT

MASA : 3.30 PETANG


❗️Jemput semua Join sama

❗️GURU / PELAJAR /  IBU BAPA



✅E-SIJIL PENYERTAAN PERINGKAT KEBANGSAAN DISEDIAKAN




JOIN SIARAN LANGSUNG ✅

https://www.youtube.com/watch?v=jumqQfXT3WA




TETAMU JEMPUTAN:

MOHD ZAHIN BIN LATON

Koordinator Program Pra Pengajian Tinggi

UiTM Pahang



Moderator ANDA  :👏👏

CIKGU NUR @CguNurGbsm

SK BANDAR PUSAT, JENGKA, PAHANG



BE YOURSELF, INSPIRE THE OTHERS”


Anjuran:

Akademi Youtuber Malaysia

Edidik Malaysia

Kelab Guru Malaysia


Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama