Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

TIPS MUDAH MENGENAL NOMBOR PERPULUHAN OLEH CIKGU LIZAWATI

 


Standard Kandungan : Mengenal nombor perpuluhan, kaedah menyebut dan menulis dalam perkataan dengan betul .

Terdapat pelbagai kaedah dan cara dalam pengajaran Matematik.  Murid-murid boleh membuat pilihan kaedah yang bersesuaian bagi menjawab atau menyelesaikan masalah. Sebagai guru, kita seharusnya mendalami pelbagai kaedah dan teknik pengajaran bagi mata pelajaran Matematik agar pengajaran kita lebih seronok dan mudah difahami oleh setiap murid.



Kefahaman dalam topik asas adalah sangat penting bagi tajuk ini sebelum murid ikuti kemahiran seterusnya . justeru itu video ini disediakan bagi meningkatkan pemahaman murid terhadap tajuk asas mengemal nombor perpuluhan     dengan cara mudah yang ditunjukkan   bagi tajuk tersebut  .  Video ini sesuai terutama untuk murid-murid Tahun  3, 4 , 5 dan 6. Untuk pengukuhan . 

Diharap video ini dapat membantu murid-murid menguasai kemahiran dalam tajuk  perpuluhan   ke peringkat seterusnya dengan lebih mudah . moga dapat memberi manafaat kepada semua.



✅ PAUTAN VIDEO :

https://www.youtube.com/watch?v=3PPS2TVnm9s 



✅ NAMA GURU  :  

NOOR LIZAWATI BT SALZI


✅ SEKOLAH   :

 SK KERAYONG BERA

PAHANG


✅ SALURAN YOUTUBE :

 https://youtube.com/c/CikguLiza
Yu. Cikgu Pak Malau

Seorang Youtuber dan Blogger Pendidikan Merupakan seorang Guru yang berkhidmat pada 11 Disember 1995. Sekolah pertama ialah SK Jalan Pasar 1 Jalan Rusa KL. Sekolah kedua SK Seberang Perak Kg Gajah Perak. Sekolah Ketiga SK Kayan Sitiawan Perak dan kini mengajar di SK Kpg Dato' Seri Kamaruddin Seri Manjung Perak MINAT BERMAIN BOWLING

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama