Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

BAHASA MELAYU TAHUN 3 SK| TEMA 5: KEBUDAYAAN, KESENIAN DAN ESTETIKA|UNIT 15: INDAHNYA SENI DAN BUDA…


Video ini adalah mengenai video PdPR untuk mata pelajaran Bahasa Melayu Tahun 3 SK bertemakan Kebudayaan, Kesenian dan Estetika. Unit Pembelajaran kali ini iatu Unit 15 Indahnya Seni dan Budaya Kita. Tajuk bagi sesi pembelajaran kali ini ialah Buah Tangan dari Bumi Kenyalang. Standard Kandungan yang dipelajari iaitu 1.2 Bertutur untuk menyampaikan maklumat dan idea bagi pelbagai tujuan.. Manakala Standard Pembelajaran pula iaitu 1.2.1 Bertutur untuk menjelaskan dan menilai sesuatu perkara secara bertatasusila mengikut konteks.

Pada akhir pengajaran dan pembelajaran nanti, murid akan dapat bertutur, menjelaskan dan menilai sesuatu perkara secara bertatasusila mengikut konteks dengan betul. Murid -murid akan dapat menjelaskan bahan yang dibaca dan didengari secara bertatasusila.

Semoga perkongsian ini dapat membantu guru-guru dalam sesi PdPR. Sila LIKE, SHARE dan SUBSCRIBE Channel Cikgu Yattey Nawi anda tidak ketinggalan video-video PdPC yang terkini. Jutaan terima kasih diucapkan atas sokongan anda.

PAUTAN VIDEO:







NAMA GURU : CIKGU YATTEY NAWI SEKOLAH : SEKOLAH KEBANGSAAN CHENEH BARU, KEMAMAN, TERENGGANU.
Yu. Jamalee

https://www.youtube.com/CikguJaMaLee

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama