Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
Tutorial

TUTORIAL MUDAH GAMILAB : EXPLORE OLEH CIKGU SYENARI #Ayu# Kitabantukita #Gamilab #Tutorialmudah

 

Dah Bosan dengan kaedah PDPc / PDPR yang sama setiap hari, setiap minggu, setiap bulan ??? Saya biasa guna Quiziz, LiveWorksheet, Wordwall, Edpuzzle,Kahoot, Canva!!!

Apa kata kita belajar guna Gamilab pula!!!



Selain Quiziz, Padlet, Edu Puzzle, Wordwall yang semakin popular digunakan dalam kalangan guru, pensyarah dan para pendidik di luar sana,  Gamilab Explore sangat sesuai digunakan oleh para guru pra sekolah, tahap 1. Walaupun tema Explore tak sehebat Bike Race yang mencabar minda pemain dengan koordinasi tangan dan minda tetapi ia dapat menarik minat pemain dengan panorama latar belakang dan watak kartun panda yang ada. Diharapkan ia bermanfaat.

Tutorial Mudah ini sangat sesuai untuk para guru, pensyarah, pendidik, ibu bapa serta murid-murid untuk belajar, Diharap ia bermanfaat. Mohon untuk share. Terima kasih atas sokongan.



Tutorial ini dihasilkan atas inisiatif sendiri untuk membuat perkongsian bersama rakan-rakan guru di luar sana setelah mengikuti kelas bersama Cikgu Khoo edidik.Malaysia. Saya teruja untuk berkongsi bersama guru-guru dan para pendidik di luar sana akan laman web Gamilab.com yang sangat menarik sehingga tertarik untuk digunakan oleh rakan guru dalam kelas PDPc atau PDPR. Mungkin ramai guru telah mengenali Gamilab dan telah mencuba menggunakannya yang boleh diintegrasikan dalam Google Classroom,Teams,  Google Meet, Zoom dan sebagainya.



✅ PAUTAN VIDEO :

https://www.youtube.com/watch?v=_sDMtHKn__I 



✅ NAMA GURU :

CIKGU SYENARI


✅ SEKOLAH :

SK RANTAU PANJANG, BESTARI JAYA, SELANGOR


✅ SALURAN YOUTUBE :

https://www.youtube.com/c/CikguSyenaRisatu


Yu. Cikgu Pak Malau

Seorang Youtuber dan Blogger Pendidikan Merupakan seorang Guru yang berkhidmat pada 11 Disember 1995. Sekolah pertama ialah SK Jalan Pasar 1 Jalan Rusa KL. Sekolah kedua SK Seberang Perak Kg Gajah Perak. Sekolah Ketiga SK Kayan Sitiawan Perak dan kini mengajar di SK Kpg Dato' Seri Kamaruddin Seri Manjung Perak MINAT BERMAIN BOWLING

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama