Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
Tutorial

CARA MASUKKAN GOOGLE MAP/GOOGLE STREET VIEW KE DALAM POWER POINT OLEH PAK MALAU

 

Tentu anda pernah melayari Google Map untuk mecari tempat-tempat yang hendak dilawati atau melihat jarak perjalanan anda. Pernahkah anda terfikir yang Google Map ini boleh menjadi salah satu medium pembelajaran yang menarik untuk para pelajar.



Dengan Google Map atau Google Street View, anda akan membawa pelajar anda untuk pergi ke tempat tersebut secara maya dan dapat melihatnya dengan lebih jelas secara virtual. Pelajar akan merasa seolah-oleh dia berada di tempat tersebut. Pengajaran akan jadi lebih menarik dan pelajar berasa seronok.



Dalam tutorial ini saya terangkan cara untuk masukkan Google Map atau Google Street View ke dalam slide power point. Ini bertujuan memudahkan para guru. Anda tidak perlu menamatkan persembahan power point untuk melayari Google Map lagi. Sangat mudah dan lebih mesra. Anda boleh mencubanya. Semoga bermanfaat dan membantu semua guru dan pelajar.



✅PAUTAN VIDEO :

https://www.youtube.com/watch?v=SEbsSjRkqeg      



✅NAMA GURU  :  

MAZNI BIN OTHMAN (PAK MALAU)


✅SEKOLAH   : 

SK KAYAN SITIAWAN PERAK


✅SALURAN YOUTUBE : 

https://www.youtube.com/c/pakmalau
Yu. Cikgu Pak Malau

Seorang Youtuber dan Blogger Pendidikan Merupakan seorang Guru yang berkhidmat pada 11 Disember 1995. Sekolah pertama ialah SK Jalan Pasar 1 Jalan Rusa KL. Sekolah kedua SK Seberang Perak Kg Gajah Perak. Sekolah Ketiga SK Kayan Sitiawan Perak dan kini mengajar di SK Kpg Dato' Seri Kamaruddin Seri Manjung Perak MINAT BERMAIN BOWLING

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama