Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

TMK TAHUN 6 | KAWALAN ALIRAN DALAM ATUR CARA | ALIRAN URUTAN DAN PILIHAN TUNGGAL OLEH PAK MALAU

 

Subjek Teknologi Maklumat dan Komunikasi TMK merupakan satu mata pelajar yang amat diminati oleh pelajar kerana mereka berpeluang untuk masuk ke Makmal Komputer dan dapat menggunakan komputer. Namun mereka tidak sewenang-wenangnya boleh melayari internet kerana mereka perlu belajar untuk mata pelajaran TMK. Bagi Tahun 6, mereka akan belajar Algoritma, Pseudokod dan Carta Alir. Apakah semua ini?



Video ini menerangkan Kawalan Aliran dalam Atur Cara. Apakah Atur Cara? Atur cara merupakan satu set arahan bagi semua aktiviti seharian atau peralatan elektronik yang automatik. Setiap perkara yang kita lakukan atau perkakasan elektronik mempunyai atur caranya sendiri. Apakah yang dikatakan kawalan aliran dalam atur cara? Apakah aliran secara urutan dan pilihan tunggal? Jom kita belajar. Semoga video ini membantu guru-guru dan juga para pelajar.



✅PAUTAN VIDEO :

https://www.youtube.com/watch?v=VfjiX-5jvfs 



✅NAMA GURU  :  

MAZNI BIN OTHMAN (CIKGU PAK MALAU)


✅SEKOLAH   : 

SK KAYAN SITIAWAN PERAK


✅SALURAN YOUTUBE : 

https://www.youtube.com/c/pakmalau
Yu. Cikgu Pak Malau

Seorang Youtuber dan Blogger Pendidikan Merupakan seorang Guru yang berkhidmat pada 11 Disember 1995. Sekolah pertama ialah SK Jalan Pasar 1 Jalan Rusa KL. Sekolah kedua SK Seberang Perak Kg Gajah Perak. Sekolah Ketiga SK Kayan Sitiawan Perak dan kini mengajar di SK Kpg Dato' Seri Kamaruddin Seri Manjung Perak MINAT BERMAIN BOWLING

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama