Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
Tutorial

SLIDE SHOW TIPS AND TRICKS | KEHEBATAN POWER POINT | OLEH PAK MALAU

 

Microsoft PowerPoint amat mesra dengan seorang guru. Hampir setiap masa guru akan menggunakan PowerPoint sebagai bahan PDPCnya.Bukan itu sahaja, guru-guru juga sering menggunakan PowerPoint untuk mengajar semasa kelas PDPR. 



Dalam tutorial kali ini, saya akan menunjukkan cara yang menarik ketika guru-guru menggunakan PowerPoint semasa mengajar. Semasa guru membuat persembahan atau Slide Show, guru-guru boleh menggunakan fungsi untuk membesarkan slide atau mengecilkan slide jika tulisan atau gambar terlalu kecil dan tidak dapat dibaca oleh pelajar tanpa perlu keluar daripada Slide Show tersebut. Bagaimana? Tonton video ini. Semoga membantu dan memberi manfaat kepada semua.



✅PAUTAN VIDEO :

https://www.youtube.com/watch?v=p3bdhh_Y8OA  



✅NAMA GURU  :  

CIKGU PAK MALAU


✅SEKOLAH   : 

SK KAYAN, LEKIR, SITIAWAN, PERAK.


✅SALURAN YOUTUBE : 

https://www.youtube.com/pakmalau




Yu. Cikgu Pak Malau

Seorang Youtuber dan Blogger Pendidikan Merupakan seorang Guru yang berkhidmat pada 11 Disember 1995. Sekolah pertama ialah SK Jalan Pasar 1 Jalan Rusa KL. Sekolah kedua SK Seberang Perak Kg Gajah Perak. Sekolah Ketiga SK Kayan Sitiawan Perak dan kini mengajar di SK Kpg Dato' Seri Kamaruddin Seri Manjung Perak MINAT BERMAIN BOWLING

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama