Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
Aktiviti

APA KATA DIA? (SELAMAT HARI GURU)

 


16 Mei merupakan tarikh keramat bagi semua guru di Malaysia kerana pada ketika inilah sambutan Hari Guru disambut dengan bangganya. Hari Guru disambut pada tarikh yang berbeza-beza di serata dunia. Mungkin belum ada yang tahu, mengapakah Malaysia memilih 16 Mei sebagai sambutan Hari Guru?

Hari Guru di Malaysia disambut pada 16 Mei setiap tahun sebagai penghargaan kepada para guru. Tarikh ini dipilih sebagai Hari Guru bagi memperingati peristiwa yang berlaku pada 16 Mei 1956 iaitu Majlis Undang-Undang Persekutuan Tanah Melayu (Federal Legislative Council) telah menerima cadangan-cadangan Laporan Jawatankuasa Pelajaran (Report of the Education Committee) sebagai dasar pelajaran bagi negara Malaysia. Dokumen tersebut yang dikenali sebagai Laporan Razak (Razak Report) telah menjadi Dasar Pelajaran Kebangsaan semenjak itu.

Ha... begitulah sejarah bermulanya sambutan hari guru di Malaysia. Kali ini Cikgu Jamalee ingin membawakan satu sudut berbeza dari pandangan si cilik yang berusia 6 tahun tentang Hari Guru. Muhammad Aqil Ukasyah itulah nama empunya diri. Ayuh sama-sama kita tonton.

PAUTAN VIDEO :

https://www.youtube.com/watch?v=p2yYPQyxpFY

NAMA GURU :

CIKGU JAMALEE

SEKOLAH :

SK TEMIN, SG.SIPUT, PERAK

SALURAN YOUTUBE :

https://www.youtube.com/CikguJaMaLee




Yu. Jamalee

https://www.youtube.com/CikguJaMaLee

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama