Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

TEKNIK -TEKNIK ASAS MANIPULASI IMEJ/FOTO GUNAKAN PENGISIAN PHOTOSHOP

 



Photoshop merupakan perisian yang digunakan untuk tujuan penyuntingan imej raster dalam fotografi, videografi, reka bentuk grafik dan seni digital.  Manipulasi imej bertujuan meningkatkan kualiti gambar , tujuan pengiklanan dan promosi produk.  Selain dari itu ada juga dengan tujuan hiburan semata- mata.

Video yang diterbitkan menerangkan teknik-teknik manipulasi imej gunakan pengisian photoshop. Bahagian  Histogram dalam tool window berfungsi untuk mengawal cahaya, meningkatkan kualiti gambar, mengedit foto dari segi kejelasan, kekaburan, grayscale dan monotone , colour balance dan contrast. Filter untuk tujuan aksesori, masking dan layering digunakan untuk edit foto dengan tujuan dan citarasa tertentu. Contohnya untuk tujuan iklan dan promosi produk.  Selain dari itu juga digunakan untuk edit foto bintang filem supaya nampak lebih cantik dan menarik.  

Kesimpulannya teknik manipulasi foto merupakan kemahiran yang perlu dipelajari untuk tajuk seni foto.    Jangan lupa  Like, share dan tekan Subscribe.Terima kasih.


SILA KLIK LINK INI: https://www.youtube.com/watch?v=RgFE6fACmjE&t=89s

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama