Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
featured

Prof. Dr. Samsilah Roslan cakna dengan perkembangan AYU, Terima Kasih.



BERITA TERKINI AKADEMI YOUTUBER

8 NOVEMBER 2020

AKADEMI YOUTUBER PERSEDIAAN PDPR

TEMUBUAL BERSAMA ASTRO AWANI DAN PROF.DR SAMSILAH ROSLAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Berita terkini.

Akademi Youtuber pada hari ini sekali lagi menjadi sebutan di media semasa temubual bersama oleh Astro Awani dan dekan Fakulti Pengajian Pendidikan UPM Prof. Dr Samsilah Roslan.

Beliau berkata demikian apabila ditanya tentang peranan guru dan ibu bapa dalam memastikan pembelajaran dari rumah berjalan lancar, memandangkan setiap kawasan adalah berbeza dari segi akses internet dan kemudahan infrastruktur.

Beliau pada awalnya ditanya tentang impak keputusan KPM untuk menutup semua sekolah di seluruh negara sehingga akhir tahun dalam mengimbangi pendidikan dan keselamatan murid dan guru.

Menurut beliau, peningkatan kes covid-19 ini pastinya menimbulkan kegusarankepada ibu bapa, warga sekolah dan murid-murid itu sendiri.

Beliau yang sentiasa cakna dengan perkembangan dunia pendidikan di Malaysia ini adalah merupakan seorang pakar dalam Falsafah Pendidikan yang sentiasa terlibat secara aktif dalam pelbagai projek penyelidikan, khususnya yang berkaitan dengan pengembangan potensi remaja dan kanak-kanak. Hasil kajian beliau telah dibentangkan dalam pelbagai konferens serta diterbitkan dalam jurnal tempatan dan luar negara. 

Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama