Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

PDPC | Sains Tahun 5 oleh Cikgu Nur Safura


Nur Safura Azmi
Guru Sains
SK Sungai Burong


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hai...bersama dengan saya Cikgu Popo, kita meneroka dan belajar tentang tajuk JIRIM iaitu bab berkenaan Sains Bahan dalam Sains Tahun 5. Tajuk nampak sedikit sukar. Namun begitu, mudah sebenarnya. Berbekalkan ujikaji yang ditampilkan bersama di dalam klip video. Amat berguna sekali untuk murid-murid memahami isi kandungan dan teori yang terdapat di dalam tajuk ini. Dalam video kali ini, murid-murid akan diterangkan tentang kewujudan jirim iaitu pepejal, cecair dan gas. Di samping itu, murid dapat mengelaskan objek-objek mengikut kelas jirim yang betul. Memahami kandungan jirim sangat penting dalam kehidupan seharian kita. Apa tunggu lagi, jom kita belajar bersama.

 

Yang sukar menjadi mudah. Musim PKPB ini, tentu ramai sekali yang perlu belajar online dirumah kan?  Kini lebih mudah dengan adanya video-video pembelajaran terkini yang viral di YouTube!!! Jom sama-sama kita saksikan.


https://youtu.be/_TBwlBgr9po



Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama