Cookie [false/7]

Our website uses cookies to improve your experience.

Borang Maklumat Hubungan

Dark mode Logo

Dark mode Logo
Dark Mode

Default Image

timeago

Post Berkaitan

×
ticker[recent/5]
PDPC

PDPC | Matematik Tingkatan4 oleh tanghooijoo


Salam sejahtera. Video ini dihasilkan atas kolaborasi antara youtuber yang sedang mengikuti Akademik Youtuber oleh eDidik untuk membantu guru dan pelajar Malaysia dalam mengakses ilmu dan pengetahuan dengan lebih berkesan.
Disertakan video KSSM Matematik Tingkatan 4 Bab 10 Matematik Pengguna: Pengurusan Kewangan siri keempat yang menerangkan proses pengurusan kewangan.
Terdapat lima langkah dalam proses pengurusan kewangan. Langkah pertama ialah menetapkan matlamat kewangan. Langkah kedua ialah menilai kedudukan kewangan. Langkah ketiga, mewujudkan pelan kewangan. Langkah keempat ialah melaksanakan pelan kewangan dan akhir sekali Langkah kelima ialah mengkaji semula dan menyemak kemajuan. Video ini menerangkan langkah ketiga dalam proses pengurusan kewangan iaitu mewujudkan pelan kewangan. Selain penerangan, satu contoh penyelesaian telah disertakan juga. Contoh penyelesaian ini akan membantu murid memahami tajuk ini dengan lebih mendalam.
Terima kasih kerana berkunjung ke ruangan ini, untuk maklumat lanjut berkaitan video ini anda dialu-alukan untuk menonton melalui pauran berikut. Harap anda bermanfaat dengan video ini. Sekian, terima kasih. 

https://youtu.be/OFxsXONSTGY  
Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

Catat Ulasan

0

Ahli Berdaftar

0

Youtuber Aktif

0

Video Pendidikan

0

Pelajar Maya

0

Laman Utama